Cele projektu
Ukazanie bardzo ważnej roli dziedzictwa narodowego, ekonomicznego i społecznego naszych miast w funkcjonowaniu i rozwoju kultury, turystyki oraz wykorzystanie spuścizny przodków w celach edukacyjnych. Poprzez odkrywanie historii ukrytej w przekształconych opuszczonych fabrykach, magazynach, zrujnowanych pałacach, przystosowanych do współczesnych warunków, dowiadujemy się co one kryły przed dziesiątkami lat, jaką odgrywały rolę. W porównaniu z obecnym ich przeznaczeniu badamy jakie korzyści płyną z takiej gospodarki przestrzennej dla społeczeństwa. Są to centra kultury, sportu, rekreacji, galerie handlowe i inne miejsca dostępne dla tysięcy odwiedzających. Dzięki takiej gospodarce wiele cennych miejsc zostało ocalonych.
Szkoła realizuje nowy projekt Erasmus + 2019-2022 z Grecją Hiszpanią i Łotwą. Dotyczy on poznania dziedzictwa gospodarczego,kulturowego i społecznego tych 4 krajów. W styczniu odbyła się wymiana w Grecji, uczestniczyło w niej 2 nauczycieli i 5 uczennic z kl.IIIB. Koordynatorem projektu jest Bogumiła Stempińska, bierze udział także Dagmara Pędraszewska-Knieć. W związku z pandemią i brakiem możliwości organizowania wyjazdów projekt jest realizowany on-line zgodnie z zaleceniami Agencji Erasmusa.Koordynatorzy spotykają się na wideo-konferencjach i komunikatorach.Omawiane są strategie dalszych działań. Projekt ma swoją stronę na portalu etwinning, gdzie uczniowie zamieszczają materiały.Prace trwają bez przerwy tylko w zmienionych warunkach. W planach są wizyty w krajach partnerskich jak tylko sytuacja stanie się zupełnie bezpieczna. Obecnie będziemy przygotowywać konkurs wiedzowy dla uczniów uczestniczących w projekcie. Mam nadzieję,że wszystko wróci do normy i realizacja projektu będzie szła normalnym torem dając wielką satysfakcję i radość wszystkim uczestnikom.