Kolejne narzędzie informatyczne wdrożone – Office 365 (dla uczniów i nauczycieli)

Szanowni Państwo,

z dniem 15 czerwca 2020 r. wdrożyliśmy usługę Office 365. Jest to kolejne narzędzie informatyczne po uruchomionej w marcu 2020 r. platformie edukacyjnej uczen.zsce.pl (opartej na Moodle).

W naszej szkole konsekwentnie kładziemy nacisk na rozwój, ewaluację i dostosowanie naszej placówki do technologicznych innowacji. Dużą rolę odgrywa informatyka stosowana zarówno w nauczaniu przedmiotowym, jak i wykorzystywana w każdej dziedzinie naszego, „szkolnego” życia.

Dzięki usłudze Office 365 zapewniamy:

  • MOBILNOŚĆ – wszystkie aplikacje i usługi pakietu działają w chmurze Microsoft. Wystarczy dowolne urządzenie łączące się z Internetem, aby móc w pełni korzystać z aplikacji oraz zebranych zasobów z dowolnego miejsca.
  • WIELOFUNKCYJNOŚĆ – aplikacje współdziałają tworząc spójne środowisko, na bieżąco synchronizujące się na wszystkich urządzeniach.
  • BEZPIECZEŃSTWO – uczniowie mają dostęp tylko do bezpiecznych witryn, a ich dane personalne – tak samo jak pracowników szkoły – są stale chronione zgodnie z wymogami RODO.

Dla oświaty szczególne znaczenia ma aplikacja Microsoft Teams, łącząca komunikację, współpracę grupową, przekazywanie treści oraz możliwości oceniania prac uczniów. Jej najważniejsze cechy to:

  • NAUKA W DOWOLNYM MIEJSCU I CZASIE – możliwość publikowania materiałów edukacyjnych online lub prowadzenia interaktywnych zajęć zdalnych. Nauczyciele i uczniowie uczą się, komunikują i współpracują.
  • UCZENIE ZDALNE – uczniowie mają zewsząd dostęp do udostępnianych materiałów i zadań. Mogą współpracować, kontaktować się z nauczycielem, przesyłać wykonane zadania. Nauczyciele mogą przeglądać i sprawdzać prace uczniów i przesyłać im informacje zwrotne.
  • ZAJĘCIA ONLINE – nauczyciele mogą prowadzić zajęcia zdalnie udostępniając prezentacje i cyfrową tablicę. Uczniowie i nauczyciel piszą na wspólnej tablicy, rozmawiają i widzą się na wideo. Zajęcia mogą być nagrywane i odtwarzane offline w dowolnym momencie.

 

Autor wpisu: